De Vereniging De Vereniging De club is begin 1900 opgericht en bestaat dus al ruim 100 jaar

De baan

Onze vereniging heeft een mooie locatie in het dorp Venhuizen. Het hele ijsbaan terrein is ongeveer 250 meter lang en 90 meter breed. De ijsvloer is 1,6 hectare groot, 230 meter lang en 80 meter breed. Hierop kan een echte 400 meter baan op worden uitgezet.

Gedurende het zomerseizoen kunnen de schapen er op grazen, maar zodra de “r” in de maand is wordt de baan klaar gemaakt voor het ijs.En als koning winter in aantocht is wordt de baan onder water gezet. Eind maart trekken we de “stop” er uit.

Het onderhoud wordt volledig zelfstandig gedaan door het bestuur en soms vrijwilligers. Uiteraard kunnen we nog wel wat extra handen gebruiken.

Het clubhuis

Bij de baan hebben wij ook een gezellig clubhuis. Hier kan iedereen de schaatsen onderbinden en als het koud is kan er even uitgerust en opgewarmd worden.

De schoenen kunnen daar ook achtergelaten worden, zodat ze droog blijven. In het clubhuis verkopen wij ook een aantal versnaperingen om de inwendige mens wat op te kikkeren.

Entree is voor leden gratis.

Niet leden t/m 17 jaar betalen € 2,00. Volwassenen betalen € 4,00

Naast het schaatsen is er;

koek en zopie tegen verbluffend lage prijzen
verwarmde kleedruimte incl. toilet
continue achtergrondmuziek voor ieder wat wils
’s avonds verlichting

Voor overige vragen, opmerkingen of suggesties kunt u zich wenden tot de medewerkers in het clubgebouw.

Indien de ijsbaan open is dan zijn de openingstijden als volgt;

Maandag t/m zaterdag

Zondag

Organisatie Organisatie Het bestuur bestaat uit

Penningmeester / IJsmeester

Dick Kuné

Penningmeester / IJsmeester
Ledenadministratie / Bestuurslid

Jaap Laan

Ledenadministratie / Bestuurslid
Bestuurslid

René van der Aarde

Bestuurslid

Recensies Recensies

Lid worden?

Graag verwelkomen wij u ook dit jaar weer als lid van de IJsvereniging Venhuizen e.o.